Vítězové

KATEGORIE SÉRIOVÉ VOZY

AutoDesign Awards 2013: Nejlepší design roku

Škoda Octavia 2013

Škoda Octavia

Na nové Octavii oceňuji především skvěle namíchaný poměr elegance a agresivity. Má vlastní tvář. Působí na mě svěžím, jednoduchým dojmem a zároveň má i několik pěkně a logicky propracovaných detailů a inovativních řešení. Například partii okolo světlometů s přiznanou skladbou ploch, zadní dveře, dynamické kliky dveří, mřížku chladiče. Mám radost, že takový výrobek vznikl v České republice, a srovnání s konkurencí mě v tomto pocitu jen utvrzuje.

STANISLAV HANUŠ šéfdesignér Blata

 

KATEGORIE KONCEPTY

AutoDesign Awards 2013: Nejlepší design roku

Touring Superleggera Disco Volante

Touring Superleggera Disco Volante

Touring Superleggera Disco Volante jsem volil jako nejlepší koncept, protože vybočuje ze současného trendu retrovozů. Mám pocit, že se podařilo auto sochařsky pojednat tak, jak to bylo samozřejmé v době vzniku původní předlohy. Není to jen neidentifikovatelná hmota oplácaná přeefektovanými detaily, jak je to dnes velmi časté. Koncept je odvážný. Nekulaté a useknuté výřezy kol vypadají výborně, přestože dnes přece vůbec nejsou „cool“! Auto má dobře rozložené hmoty karoserie a celek působí poněkud bizarně, stejně jako původní Alfa Romeo 1900 C52 z roku 1952. Ale mám i drobnou výtku: „ukecaný“ přední nárazník s hranatými průduchy, které mi moc nesedí ke zbytku, zejména k velmi povedenému zadku auta.

MARTIN IMRICH Koncern Design Studio

 
MALÁ AUTA A MINIAUTA | VÍTĚZ KATEGORIE

Renault Clio 2013

Renault Clio

Nová generace Renaultu Clio v mnohém stylisticky čerpá z konceptu DeZir nového šéfdesignéra Laurense van den Ackera. Dynamický design je založen na smyslnosti křivek oproti ostrým až agresivním hranám, které známe z předchozích let. Je také svalnatější, hlavně v partiích ramen.
LADISLAV ŠKODA šéfdesignér, Tescoma
 
NIŽŠÍ STŘEDNÍ TŘÍDA | VÍTĚZ KATEGORIE

Mercedes Benz třídy A

Mercedes-Benz třídy A

Je pozoruhodné, jak se třída A s novou generací proměnila. Ačkoliv je nyní prakticky klasickým hatchbackem, který by teoreticky neměl mít čím překvapit, není tomu tak. Oceňuji celkovou přesvědčivost a dokonalé zvládnutí dané kategorie. Do nového áčka se také podařilo vetknout pořádnou porci stylu moderního Mercedesu. Přestože jde o malý vůz, nenafukuje se do výšky a drží si nízkou siluetu; auto působí dynamicky, mrštně a mladě. Atraktivní „městské“ tvary podtrhuje originální interiér, kde můžeme vidět takové zajímavosti jako sedadla s integrovanými opěrkami nebo „plovoucí“ displej palubního systému.
Radek Laube

šéfredaktor AutoDesign&Styling magazine
 
STŘEDNÍ TŘÍDA  | VÍTĚZ KATEGORIE

Škoda Octavia 2013

Škoda Octavia

Čistý design a jeho vyváženost s dynamikou a sportovní elegancí budou stárnout jen velmi pomalu. Pokud Octavia stojí na vhodných kolech správného rozměru, neztratí se ani vedle takových aut, jako je Audi A6 nebo VW Passat. Další věcí, která mě potěšila, je jak v době, kdy se šetří a snižují rozpočty, dokázali ve Škodovce přivést na svět designově i technologicky zajímavé hlavní světlomety i zadní svítilny s velice povedenou grafikou tradičních „céček“.
MAREK PIANO KEDZIERSKI
designér, BT design
 
LUXUSNÍ AUTA & VYŠŠÍ STŘEDNÍ TŘÍDA  | VÍTĚZ KATEGORIE
 
Tesla S

Tesla S

V kategorii luxusních vozů je přirozeně těžké najít vysloveně průměrný, či dokonce slabý model. Tesla S na první pohled upoutává progresivním, čistě elektrickým pohonem, v této třídě unikátním. Vedle toho však reprezentuje mimořádně harmonický a nezbytně elegantní design umně balancující mezi požadavky na prémiový sportovní sedan a futuristickým, nové trendy ukazujícím tvaroslovím tektonicky harmonické a kompozičně vyvážené karoserie. Tesla S ukazuje soulad formy a funkce bez jakékoli zbytečné eklektické nabubřelosti. Proto dostala i v tak těžké kategorii můj hlas.

PETR ŠTĚPÁNEK
Fakulta umění a architektury Technická univerzita v Liberci
 
SUV & CROSSOVER | VÍTĚZ KATEGORIE
 
Land Rover Range Rover

Land Rover Range Rover

Mám rád, když se design vyvíjí logicky a evolučně (ne skoky) – to je určitě případ stylu, který RR drží již od roku 1970. Z mondénního Evoque si sice vypůjčil výrazné detaily předních světel, ale monumentální, až dekadentně robustní karoserie si drží svoji tvář. V interiéru je to také o poznání modernější než v předchozí generaci. Celkově působí jako nejvyšší možná třída, a i přes svůj odpor k okázalosti se už moc těším na jeho testování…
MICHAL FRONĚK šéfdesignér, Olgoj Chorchoj
 
MPV | VÍTĚZ KATEGORIE

Fiat 500L

FIAT 500L

Malé MPV je stvořeno podle starého střihu, ale výsledek je zcela moderní. Jednoduché, přehledné linie působí v záplavě překombinovaného designu velmi svěže.
PETR SIEBERT volný designér
 
SPORTOVNÍ AUTA A KABRIOLETY | VÍTĚZ KATEGORIE

Ferrari F12 - 2013

Ferrari F12 Berlinetta

Ferrari F12 Berlinetta je příkladnou ukázkou spojení kategorie Gran Turismo s kategorií vysoce výkonného, ryze sportovního automobilu. Týmu továrních konstruktérů a designérů a studiu Pininfarina se podařilo posílit identitu tradiční sportovní značky důrazem na detail, vyvážené proporce a tvarovou jednotu. Sympatický je především kontrast vrcholné technologické úrovně s kompaktní karoserií s výraznými živočišnými rysy. Automobilu na první pohled nejen nic neschází, ale ani nepřebývá!
Pavel Hrubý architekt | designér